Ο Λάτβαλα εξαπέλυσε την επίθεσή του νωρίς την 2η ημέρα( Σάββατο 1/6/2013), πιέζοντας τον μέχρι εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της κατάταξης, Εβγένι Νόβικοβ (M-Sport Qatar WRT), ο οποίος υπέπεσε σε ένα λάθος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Φιλανδό. Σε εκείνο το σημείο ο Ντάνι Σόρντο με το Citroen DS3 WRC της Citroen Abu Dhabi WRT προσπάθησε για την κορυφή, όμως ο Λάτβαλα ήταν άπιαστος.
Μάλιστα, ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι ο αντίπαλός του ήταν κατά πολύ ταχύτερός του, και αποφάσισε πολύ νωρίς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να αρκεστεί στη 2η θέση της γενικής κατάταξης. Μοναδική αγωνία του Σόρντο ήταν o Τιερί Nοβίλ που τον ακολουθούσε, τον οποίο τελικά κατάφερε να ελέγξει μέχρι το τέλος του αγώνα, περιορίζοντάς τον στην 3η θέση.
Ο νεαρός Βέλγος οδήγησε συνετά, απέφυγε τα προβλήματα, δεν ρίσκαρε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και αποκόμισε τους βαθμούς του πόντιουμ για τον ίδιο αλλά και για λογαριασμό της Qatar M-Sport.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε για την 4η θέση της γενικής, ανάμεσα στους Αντρέας Mίκελσεν και Νάσερ Aλ Ατίγια, η οποία και κρίθηκε μόλις την τελευταία ημέρα του αγώνα. Εντέλει, ο νεαρός Νορβηγός με το τρίτο VW Polo R WRC ήταν καταιγιστικός και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές, ήταν ο νικητής της μεταξύ τους μάχης.
Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσε ο Μάντς Όστμπεργκ, ακολουθούμενος από τον Μίκο Χίρβονεν, ο οποίος σήμερα κατάφερε να κερδίσει μία θέση τερματίζοντας 7ος εμπρός από τον Μάρτιν Πρόκοπ. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που πλήγωσε την ανάρτηση του Fiesta, Εβγένι Νόβικοβ, αλλά και ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Σεμπάστιαν Οζιέ, έκλεισαν την πρώτη 10άδα του Ράλι Ακρόπολις 2013.
Ο Γάλλος, που την πρώτη ημέρα εγκατέλειψε από πρόβλημα στην πίεση καύσιμου του VW Polo R WRC, εκτός από τους βαθμούς της 10ης θέσης, κέρδισε και τους τρεις της Power Stage, στην οποία επικράτησε με χαρακτηριστική ευκολία.
Στο WRC-2 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη στο θεσμό, και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα όπως είναι το Ράλι Ακρόπολις. Στην κατηγορία των Νέων, το γνωστό JWRC, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με Ford Fiesta R2, επικράτησε ο Ισπανός Χοσέ Αντόνιο Σουάρεθ, με 2ο τον Πόντους Τίντεμαντ.
Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας με το Mitsubishi Lancer EVO IX και έπειτα από τριήμερο αγώνα.
Οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με ίδιο αυτοκίνητο είναι οι νικητές του διήμερου σκέλους του Ράλι Ακρόπολις που προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα.
Τη 2η θέση κατέλαβαν οι επίσης ταχείς και τις δύο ημέρες του αγώνα Δημήτρης Ψύλλος - Κώστας Κόντος, που είχαν τα δικά τους προβλήματα με το Mitsubishi Lancer EVO X. Το πρωί οι μηχανικοί τους έκαναν μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρώσουν την αλλαγή τουρμπίνας στο αυτοκίνητο, το οποίο αντιμετώπιζε αυτό το πρόβλημα από το τέλος της πρώτης ημέρας του αγώνα.
Σήμερα κινήθηκαν με προσοχή, για να μην επιδεινώσουν την κατάσταση του ήδη καταπονημένου αυτοκινήτου τους, και διασφάλισαν τη 2η θέση της γενικής κατάταξης του ελληνικού αγώνα.
Την πρώτη 3άδα συμπλήρωσαν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας, που κατάφεραν να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις δύσκολες απαιτήσεις του Ράλι Ακρόπολις, όντες μεταξύ αυτών που παράλληλα με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα συμμετείχαν σε ολόκληρο τον αγώνα, με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX.
Στην κατηγορία F2 νικητές αναδείχθηκαν οι Σάββας Λευκαδίτης - Βαγγέλης Ακράτος με Peugeot 206 Kit Car. Οι Πρωταθλητές F2 για το 2012 είχαν μια ατυχία στην τελευταία ειδική διαδρομή, όταν είχαν κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αλλάξουν το ελαστικό του αυτοκινήτου τους. Παρ' όλα αυτά, το προβάδισμα που είχαν ήδη δημιουργήσει από τη χθεσινή ημέρα δεν απειλήθηκε, αφού οι ??διώκτες?? τους, Γιάννης Γιώτης - Γιώργος Βότσης, που είχαν όλη την ημέρα πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση του Hyundai Accent, είχαν επίσης κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσουν και αυτοί με τη σειρά τους πολύτιμο χρόνο.
Θυμίζουμε πως η δεύτερη ημέρα του Ράλι Ακρόπολις, που προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, είχε ξεχωριστή βαθμολογία στο θεσμό. Έτσι, στην άτυπη κατάταξη της σημερινής ημέρας μεγάλοι πρωταγωνιστές ήταν οι Πρωταθλητές Ελλάδος 2012, Γρηγόρης Νιώρας - Κώστας Κακαλής, που μετά τη χθεσινή τους ατυχία επανήλθαν σήμερα, κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές της ημέρας και μαζί τους βαθμούς του πρώτου για το σημερινό σκέλος.
Με τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στην επόμενη, πανηγυρική πλέον εκδοχή του Ράλι Ακρόπολις, λόγω του εορτασμού των εξήντα ετών ιστορίας του, η τελετή λήξης έκλεισε με την επισημότητα που της άρμοζε, παρουσία του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Ζάν Τόντ, ο οποίος έδωσε τα συγχαρητήριά του σε κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού και του αγώνα κατά την άφιξή τους στη ράμπα του τερματισμού του 59ου Ράλι Ακρόπολις.
ΑΠΕ//ΜΠΕ PHOTO Β.ΨΩΜΑΣ