09 Σεπτεμβρίου 2021

Υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο και ένα ιστορικό ιστιοφόρο στο Ναύπλιο




Αρόδο ανοιχτά του Ναυπλίου βρίσκονται σήμερα Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου δυο πλοία, το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο Europa 2 και το θρυλικό ιστορικό ιστιοφόρο Sea Cloud.


Από τις πρώτες πρωϊνές ώρες σήμερα το κρουαζιερόπλοιο Europa 2 βρίσκεται αρόδο στα ανοιχτά του Αργολικού κόλπου.

Το Europa 2 με σημαία Μάλτας είναι της Γερμανικής Hapag Lloyd και χρησιμοποιεί ως homeport (σημείο εκκίνησης) για τις κρουαζιέρες το λιμάνι του Πειραιά.

Το Europa 2 έχει μήκος 224 μέτρα και φιλοξενεί 640 επιβάτες. Διαθέτει 7 εστιατόρια και 6 bar στα 7 καταστρώματά του.
Τα υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης και η αναλογία επιβατών προσωπικού είναι τα στοιχεία, που καθόρισαν τον μικρό αριθμό επιβατών στο κρουαζιερόπλοιο της Hapag-Lloyd Cruises, το οποίο ξεκίνησε το παρθενικό ταξίδι του το Μάιο του 2013. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία STX Europe στο Saint Nazaire της Γαλλίας

Το «Europa 2» έχει επτά εστιατόρια, με το μεγαλύτερο να είναι το Weltmeere. Υπάρχουν εστιατόρια που προσφέρουν γαλλική κουζίνα, ασιατική και ιταλική ενώ υπάρχει και ένα Sushi restaurant. Το πλοίο διαθέτει 6 μπαρ, πισίνα μήκους 15 μέτρων, γυμναστήριο, δύο γήπεδα γκολφ και spa.
Στο Ναύπλιο επίσης βρίσκεται αγκυροβόλημενο το ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο «Sea Cloud», το οποίο δεν αποτελεί ένα απλό σκάφος και αυτό όχι γιατί είναι ιστιοφόρο, αλλά επειδή κάποτε υπήρξε γιοτ, χώρος για μυστικές διπλωματικές συζητήσεις, σχολή ωκεανολογίας αλλά και πολεμικό σκάφος.
Το θρυλικό σκάφος έχει μήκος 109 μέτρα, πλάτος 15, ενώ το ύψος του κεντρικού καταρτιού του φτάνει τα 54 μέτρα. Διαθέτει 32 πολυτελείς καμπίνες. Το Sea Cloud είναι το πρώτο πολεμικό των ΗΠΑ, που μετά τον αμερικανικό εμφύλιο, έπλευσε με τη βοήθεια φυλετικά μικτού πληρώματος.

Ο ιστορικός Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ρούζβελτ, είχε απορρίψει αρχικά την ιδέα της χρήσης του ως πολεμικού πλοίου κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο εξαιτίας της αίγλης του, ωστόσο οι αυξημένες ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού τον έκαναν να αλλάξει γνώμη. Το 1942 την ευθύνη του πλοίου ανέλαβε η αμερικανική ακτοφυλακή, που «κούρεψε» το σκάφος αφαιρώντας τα κατάρτια του, ενώ το έβαψε γκρι ώστε να μπει σε πλήρη πολεμική δράση.
Το πανέμορφο σκαρί, που είχε ναυπηγηθεί στο Κίελο, το 1931 για χάρη του Αμερικανού χρηματιστή της Wall Street, Εντ Χάτον και της συζύγου του Μάρτζορι Μεριγοθέδερ, αρχικά είχε το όνομα «Hussar» και παρέμεινε σχεδόν αλώβητο και σε καλή κατάσταση μετά τον πόλεμο.

Με το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η ακτοφυλακή αποκατέστησε το λευκό και χρυσό χρώμα του πλοίου και επανέφερε τον αετό που ήταν αρχικά τοποθετημένος στην πλώρη του και είχε αφαιρεθεί. Το 1949 η χήρα του Χάτον, μαζί με τον σύζυγό της, δικηγόρο, Τζόζεφ Ντέιβις, πλήρωσαν ένα αμύθητο ποσό για να κατασκευάσουν νέα κατάρτια για το πλοίο που αποτελούσε πλέον κομμάτι της αμερικανικής ιστορίας.\
Την δεκαετία του '50 η ιδιοκτήτρια του σκάφους Μάρτζορι Μεριγοθέδερ, το πουλά στον Δομινικανό δικτάτορα, Ραφαέλ Τρουχίγιο Μολίνο, το 1955, ο οποίος του δίνει το όνομα «Angelita».

Μετά τη δολοφονία του Τρουχίγιο στις 30 Μαΐου 1961 μέσα στο αυτοκίνητό του, το πολυτελές σκάφος πωλείται ξανά αυτή τη φορά με το όνομα «Patria» με αποτέλεσμα να το αποκτήσει η Operation Sea Cruises Inc. και να επιστρέψει ξανά στις ΗΠΑ.