Αναρτώ την φωτογραφία του μακαριστού Μητροπολίτη Αργολίδας Χρυσοστόμου του Β΄(Δεληγιαννόπουλου). Δεν θα ασχοληθώ τώρα ούτε με το ιερατικό ούτε με το συγγραφικό του έργο.
Μια κίνησή του όμως έμεινε ιστορική και κάποιοι στο Ναύπλιο θέλουν να την ξεχάσουν.
Τον χειμώνα του 1981 όταν είχε γίνει η πρώτη προσπάθεια ξεπουλήματος της Καραθώνας στους Γάλλους η αντίδραση ήταν:
Α) Μια ανοικτή συνέλευση φορέων στο Εργατικό Κέντρο και
Β) Μια λαϊκή συγκέντρωση στο δρόμο μπροστά στο Εργατικό Κέντρο στην οποία εγκρίθηκε ψήφισμα και εστάλη στην Κυβέρνηση.
Από τη συγκέντρωση αυτή έχει μείνει στην κοινή μνήμη η παρουσία της Μαργαρίτας Παπανδρέου. Αποσιωπούν, ότι ήρθε με πρόσκληση του τοπικού παραρτήματος της Ένωσης Γυναικών Ελλάδας (ενδεικτικά αναφέρω τα τότε μέλη της Μαρία Κάλτσα, Λία Χαύτα, Βιβή Γκιόλα, Νίκη Καλαντζή κ.ά). Οι γυναίκες αυτές είχαν ενεργοποιηθεί στην γενική προσπάθεια σωτηρίας της Καραθώνας. Έκαναν μόνο μια πικετοφορία, δεν πήραν τον λόγο. (Τους ομιλητές στο βήμα καλούσα εγώ).
Δεν αναφέρει κανένας την παρουσία στο μπαλκόνι του Εργατικού Κέντρου του τότε Μητροπολίτη Αργολίδας Χρυσοστόμου του Β΄.
Ο Σεβασμιώτατος είχε έρθει με δική του πρωτοβουλία στη συγκέντρωση. Είχε διαβάσει τί επρόκειτο να γίνει με την Καραθώνα και αντέδρασε. Ο λόγος αντίδρασής του ισχύει ο ίδιος και απαράλλαχτος και τώρα.
Στην Καραθώνα παραχωρείται όλο το «κτήμα». Τότε το είχαν μετρήσει σε λίγο περισσότερα από 2.000 στρέμματα, τώρα το έβγαλαν 1900 και κάτι. Η διάφορα προκύπτει ότι τότε την πλαγιά την είχαν μετρήσει όπως ήταν, τώρα εμβαδομετρούν την κάτοψή της.
Στον χώρο αυτό υπάρχουν τρία εκκλησάκια:
1) Άη Γιάννης
2) Άγιος Κωνσταντίνος και
3) Παναγία Κατακεκρυμμένη.
(Τα έχω με αυτή την αρίθμηση και στον χάρτη.)
Έχουν εξαιρεθεί από τον χώρο που πρόκειται να ανεγερθούν ξενοδοχεία. Αυτό σημαίνει ότι ο ανάδοχος δεν μπορεί να τα κατεδαφίσει. Είναι όμως μέσα στον χώρο που παραχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ. Με απλά λόγια τα τρία εκκλησάκια θα είναι – για όσα χρόνια θα προβλέπει το παραχωρητήριο- ιδιοκτησία ενός κεφαλαιουχικού φαντ στο οποίο μπορεί να προΐστανται πάσης φύσεως αλλόθρησκοι (Ινδουιστές, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι, Άθεοι, Σατανιστές κλπ.) Και προφανώς η λειτουργία τους θα πρέπει να έχει την έγκρισή τους.
Οι εν τη πόλει μας επίσημοι… αυτοί οι κύριοι που προσποιούνται τους πιστούς Χριστιανούς και ακολουθούν τις λιτανείες (αφού εξασφαλίσουν «πρώτη μούρη»)… δεν έχουν αντιδράσει καθόλου. Επικαλούνται υπούλως το νόμο και κάνουν την πάπια… θέλοντας, από τώρα, να τα έχουν καλά με τους ιδιώτες που θα πάρουν την Καραθώνα.
Επιτέλους, ορίστηκε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να ασχοληθεί με το θέμα της Καραθώνας. Ελπίζουμε στις διαβουλεύσεις του με το ΤΑΙΠΕΔ ο κ. Δήμαρχος να έθεσε ερωτήματα και για το καθεστώς των τριών μικρών ναών και να ενημερώσει σχετικά.
Προς το παρόν η μόνη ενημέρωση που έχει γίνει επίσημα από τους παρακοιμωμένους του Δημαρχείου είναι ο κατάλογος των ΦΕΚ που αφορούν την Καραθώνα και η αναδημοσίευση του τελευταίου (προ δεκαετίας) ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου. Καλά είναι για να θυμόμαστε (ένα μικρό τυπογραφικό λάθος σε μια ημερομηνία του 1989 αντί του ορθού 1986, δεν παίζει ρόλο).
Περιμένουμε τη συνεδρίαση για να ακούσουμε τον κ. Δήμαρχο.
Τον χειμώνα του 1981 όταν είχε γίνει η πρώτη προσπάθεια ξεπουλήματος της Καραθώνας στους Γάλλους η αντίδραση ήταν:
Α) Μια ανοικτή συνέλευση φορέων στο Εργατικό Κέντρο και
Β) Μια λαϊκή συγκέντρωση στο δρόμο μπροστά στο Εργατικό Κέντρο στην οποία εγκρίθηκε ψήφισμα και εστάλη στην Κυβέρνηση.
Από τη συγκέντρωση αυτή έχει μείνει στην κοινή μνήμη η παρουσία της Μαργαρίτας Παπανδρέου. Αποσιωπούν, ότι ήρθε με πρόσκληση του τοπικού παραρτήματος της Ένωσης Γυναικών Ελλάδας (ενδεικτικά αναφέρω τα τότε μέλη της Μαρία Κάλτσα, Λία Χαύτα, Βιβή Γκιόλα, Νίκη Καλαντζή κ.ά). Οι γυναίκες αυτές είχαν ενεργοποιηθεί στην γενική προσπάθεια σωτηρίας της Καραθώνας. Έκαναν μόνο μια πικετοφορία, δεν πήραν τον λόγο. (Τους ομιλητές στο βήμα καλούσα εγώ).
Δεν αναφέρει κανένας την παρουσία στο μπαλκόνι του Εργατικού Κέντρου του τότε Μητροπολίτη Αργολίδας Χρυσοστόμου του Β΄.
Ο Σεβασμιώτατος είχε έρθει με δική του πρωτοβουλία στη συγκέντρωση. Είχε διαβάσει τί επρόκειτο να γίνει με την Καραθώνα και αντέδρασε. Ο λόγος αντίδρασής του ισχύει ο ίδιος και απαράλλαχτος και τώρα.
Στην Καραθώνα παραχωρείται όλο το «κτήμα». Τότε το είχαν μετρήσει σε λίγο περισσότερα από 2.000 στρέμματα, τώρα το έβγαλαν 1900 και κάτι. Η διάφορα προκύπτει ότι τότε την πλαγιά την είχαν μετρήσει όπως ήταν, τώρα εμβαδομετρούν την κάτοψή της.
Στον χώρο αυτό υπάρχουν τρία εκκλησάκια:
1) Άη Γιάννης
2) Άγιος Κωνσταντίνος και
3) Παναγία Κατακεκρυμμένη.
(Τα έχω με αυτή την αρίθμηση και στον χάρτη.)
Έχουν εξαιρεθεί από τον χώρο που πρόκειται να ανεγερθούν ξενοδοχεία. Αυτό σημαίνει ότι ο ανάδοχος δεν μπορεί να τα κατεδαφίσει. Είναι όμως μέσα στον χώρο που παραχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ. Με απλά λόγια τα τρία εκκλησάκια θα είναι – για όσα χρόνια θα προβλέπει το παραχωρητήριο- ιδιοκτησία ενός κεφαλαιουχικού φαντ στο οποίο μπορεί να προΐστανται πάσης φύσεως αλλόθρησκοι (Ινδουιστές, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι, Άθεοι, Σατανιστές κλπ.) Και προφανώς η λειτουργία τους θα πρέπει να έχει την έγκρισή τους.
Οι εν τη πόλει μας επίσημοι… αυτοί οι κύριοι που προσποιούνται τους πιστούς Χριστιανούς και ακολουθούν τις λιτανείες (αφού εξασφαλίσουν «πρώτη μούρη»)… δεν έχουν αντιδράσει καθόλου. Επικαλούνται υπούλως το νόμο και κάνουν την πάπια… θέλοντας, από τώρα, να τα έχουν καλά με τους ιδιώτες που θα πάρουν την Καραθώνα.
Επιτέλους, ορίστηκε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να ασχοληθεί με το θέμα της Καραθώνας. Ελπίζουμε στις διαβουλεύσεις του με το ΤΑΙΠΕΔ ο κ. Δήμαρχος να έθεσε ερωτήματα και για το καθεστώς των τριών μικρών ναών και να ενημερώσει σχετικά.
Προς το παρόν η μόνη ενημέρωση που έχει γίνει επίσημα από τους παρακοιμωμένους του Δημαρχείου είναι ο κατάλογος των ΦΕΚ που αφορούν την Καραθώνα και η αναδημοσίευση του τελευταίου (προ δεκαετίας) ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου. Καλά είναι για να θυμόμαστε (ένα μικρό τυπογραφικό λάθος σε μια ημερομηνία του 1989 αντί του ορθού 1986, δεν παίζει ρόλο).
Περιμένουμε τη συνεδρίαση για να ακούσουμε τον κ. Δήμαρχο.